вторник, 11 мая 2010 г.

Unde-i oare popa Duhu, sau ... cit costa Dumnezeu?

"Mitropolia Chişinăului şi întregii Moldove a decis să dea curs iniţiativei ex-directorului Serviciului de Informaţii şi Securitate, Valeriu Pasat, de organizare a unui referendum consultativ în problema introducerii obiectului „Bazele Ortodoxiei” în şcoală. Decizia a fost enunţată în cadrul unei adunări generale a Bisericii Ortodoxe din Moldova, la care au participat în jur de 2 mii de persoane."...
Acum, venit in fata Ta, Doamne Dumnezeul meu Viu si Adevarat, ridic, din nou multpreacunoscutul si durutul: "Iarta-ma!", insa nu pentru fapta facuta, ci pentru gindul ce-mi sta in cap deja de citeva zile si care mi-l v-oi expune aici, la judecata Ta si-a cititorilor...
Fiind botezat in biserica ortodoxa, merg acolo doar o singura data pe an - la sfintitul oualor in ajun de Pasti,.. nu, Doamne, nu lipsa de credinta ma face sa vizitez slujbele sobornicesti atit de rar, ci Marea falsitate ce-o gasesc in casa Ta,.. anume ea, Tata si nimic altceva... De ce zic asa?..
Pai, nu eu m-am departat de lacasul sfint, dimpotriva - m-a alungat chiar popa atunci cind, la prima si ultima spovedanie din viata mea, cu un an si in urma, i-am spus, sarutindu-i miina plin de umilitate, ca Te am in suflet si in inima, ca vorbesc cu Tine in fiecare zi si ca Te simt meru alaturi, zicindu-mi ca nu am nici un drept sa ma simt alesul Tau si nici in ziua de azi nu pot intelege de unde-a luat-o... Oare nu cumva era de parerea ca doar clirului bisericesc ii este dat sa vorbeasca cu Tine?.. Cum asa, atunci de ce ne mai rugam in fiece zi?.. Sau, poate, s-a suparat ca Te tin in in inima si suflet?.. Doar n-o sa Te las, cind es din casa, la icoana... Acest fapt m-a facut sa-mi racesc total atirnarea fata de cei "cu cadelnita" care, la drept vorbind, nici nu era prea calda. Si,... IATA ALTUL!!! - "BAZELE ORTODOXIEI"... Si care sint ele, Doamne? Cele ale preotului care, din cauza ca mai exista o biserica cu un alt popa in oras, bareaza, de pastii blajinilor, intrarea in cimitir obligind vizitatorii mormintelor sa achite "taxa pentru pomenirea raposatilor" inca de la poarta pe cin cel de-al doilea "pastor" sarea peste cruci si monumente, in goana banilor, de parca era inger cu aripi ceresti?.. Sau poate al preotului care, facind un accident rutier, si-a rugat "turma - ca doar asa o putea numi" sa-i adune bani pentru alt automobil (presupun  ca - "intru iertarea pacatelor..."?..)... Ori, Doamne, bazele alea ale ortodoxiei pot fi invatate de la duhovnicul care, sosit la o inmormintare si vazind citeva autoturisme de lux in poarta raposatului, a enuntat indata: "- Apoi cum, bre, se primeste? Aveti aici atitea masini de lux si m-ati lasat sa vin cu-a mea arzind benzina mea?.."... Mai sint multe de enumerat si cu toate astea, exista si Preoti printre preoti, dar foarte putini au mai ramas si numarul lor scade din an in an ca, de - dupa cum se stie: "Pestele de la cap se strica" si, (aici doar versiunea mea, de altfel ca si cele spuse mai sus) vazind subtiindu-se portofelul mitropoliei, Vladica l-a chemat pe domnu Pasat zicindu-i: "Ba, fiule Valeriu, ia ,te rog, sa vii miine la mine cu o initiativa de predare in scoli a "BAZELOR ORTODOXIEI", iar eu le v-oi sustine si te-oi blagoslovi (cu ce - cu rugaciuni sau bani?..)... Buna logica din partea bisericii dar, ce facem, Doamne, cu miile de membri al altor confesiuni ca propunerea "Sfinteniei Sale" Vladimir de-a face pentru ei clase aparte nu poate fi numita decit timpenie sau idiotism nerealizabil, sau real doar in cazul cind toti cei "nedrepti" ar fi adunati intr-un ghetto moldovenesc in care sa se poata organiza scoli cu clase depline. Si-apoi si referendumul,.. din ce surse ar trebui finansata aceasta companie, Vladica Mitropolt?.. Oare nu mai bine-ar fi sa imparti acei bani nevoiasilor?.. In sfirsit -copiii si venitul,.. imagineaza-Ti, Doamne scena:
 "- Petrica, Ionel si Marioara, de ce n-ati fost ieri la biserica?..
- Pai,.. am avut de lucru acasa, apoi de pregatit lectiile...
- Ce-ati spus, pacatosilor? Oare voi nu stiti ca lectiile Dumnezeiesti sint cele de baza?..
- Stiam dar, lucrul, mama, tata si-apoi am mai vrut si la joaca...
- Nota DOI, paginilor si - canon, voua si la parinti..."
Iata ca tocmai de-aici incepe: Daca mergi la biserica - cumperi luminari si jertfesti, daca nu - primesti nota doi si canon care e mai costisitor decit ascultarea slujbei, oricum - popa nu pierde nimic, doar cistiga... Frumos si interesant pas facut de Mitropolia Moldovei din initiativa lui Valeriu Pasat de a preda in scoli „Bazele Ortodoxiei”...
Unde-i, Doamne, popa Duhu care spunea cindva (pacat ca doar in povestea lui Ion Creanga):
— Vai de cel ce se sminteşte, dar mai vai de cel prin care vine sminteala!
Iar eu ma v-oi alatura si la urmatoarele spuse ale aceluiasi personaj: "Decât să dai de pomană la calici sâmbătă, mai bine ceva de băut mahmurilor, marţa..."... Iar la biserica, cred ca tot de pasti ma duc,.. la anul...
Share:

0 Comments:

Отправить комментарий

Share