вторник, 2 ноября 2010 г.

Ce-o zice, oare, Dumnezu?..

Adeseori, in plină noapte, cînd visele nu mai au nici o dorintă să treacă și prin somnul meu, mă scol din pat atent sa n-o trezesc pe ea, fac un musafirlâc la bucătărie după o cafea și la balcon, la un aer-plămân-aer filtrat și-apoi, cu sufletul calmat și satisfacție pulmonară, ma vad așezat în fața monitorului facînd rondul blogosferei.

Așa făcui și azi-noapte,.. și-n rătăceala mea pe net, mi-am înfrânat atentia la o Declaraţie a Sinodului Bisericii Ortodoxe din Moldova pe lînga care, nicidecum, nu pteam trece nepăsător fapt fiind, că tocmai încercasem nu prea demult, și eu ,să fac un post legat de problema introducerii "Bazelor ortodoxiei" în școli.


Ghinionul cel mai mare era acela, că tocmai despre acea dilema se vorbea și-n declarație,.. un fenomen care m-a facut să-mi trezesc, în cele din urmă, și cel mai somnoros neuron că sa am atenția maximă la lecturarea textului semnat de Insași Mitropolit și patru episcopi, și,.. oameni buni, am reușit! Ba mai mult, mi-a venit prin cap sa dau și un comentariu prozei blogosferice bisericești, dar clirul, fără nici un fel de explicații, mi-a șters opinia de pe pagină cu aceiasi ușurință, cu care ași arunca și eu mucul de țigară peste geam... Acum, nedumerit fiind de-așa apreciere, vin cu-același comentariu pe blogul meu ferm încrezut că de-aici nu ma mai sterge nimeni și iata ce le-am scris:


"Am fost si sunt si-acum in rindurile celora ce-au dat acuzatii evenimentelor amintitite ceva mai sus. Fiind botezat ortodox si purtindu-l pe Hristos in suflet nu pot sa-mi inteleg pastorii: "...bineînţeles, pentru copiii ale căror părinţi optează pentru o altă confesiune, pot fi predate Bazele altor tradiţii de cult sau concepte sociale nereligioase." - cum, prin ghetto? "...Datoria Bisericii este de a avea grijă de viitorul şi starea moralităţii poporului nostru..." - ca sa vorbim si despre datorie, cinstit si fara lehait din gura, n-ati fost datori nicînd - nu scrie, nici un verset de ea-n scriptura... Hristos prin regula de aur, (vezi tot acolo, la Matei), ne-a dat o lume, un tezaur, RUSINE voua, ierei!..
P.S. Nu rog sa fiu iertat pentru acest strigat din adancul sufletului, a izbucnit din mocneala nenumaratelor faradelegi cliricesti stropite cu gazul Bazelor Ortodoxiei, va rog, ba dimpotriva, va implor: "Nu comiteti, oameni buni, greseli dupa care ar trebui sa va indreptatiti cu astfel de declaratii!"... Invatati oamenii sa se iubeasca ca fratii, aduceti la cunostinta tuturor ca Bunul Dumnezeu mai intii de toate ii iubeste ca sa puteti vorbi apoi si despre pedeapsa, semanati dragoste nu business si-atuni, credeti-ma, in biserica nu v-a cadea nici marul.
Aici revolta mea de mai devreme"

Nu știu, poate și nu am dreptate în ceia ce-am scris, dar sigur, am dreptul la cuvint și la opinie... Deci, ma las aici, la reflecțiile voastre și-ncep sa-nvat "Tatal nostru" in limba aramaica sperind, măcar așa, sa-mi capăt iertaciunea...



Share:

2 комментария:

  1. eh fratie minte cu framint ce este sufletul tau arzator sa stii ca sunt in perfect acord cu ce ai spus si cum ai spus la adresa ( luminatilor...) ma reconforteaza faptul ca mai e cineva cu aceiasi maniera de reflectii ca si mine!!! Stii doar bine fratie ca biserica in general si nu conteaza de confesie este un sistem anarshic ce a transformat credinta in politica de influentare si manipulare in masa ... Iti inteleg simtamantul provocat de renegatia ( prea luminatului) si te indemn sa iti tii cumpatul gandirilor profunde si sa nu dai pierlele porcilor... Ura, diferenta si neantelegerea omeneasca este reconfortata de apriga tendinta a clanurilor confesionale intru a acapara teren cu cat mai mare contingent de suflete ( enoriasi) ce au a sustine un sistem confortabil pentru cei care isi acorda rostul vietii intru a propovadui turmelor o credinta schimonosita pe parcursul a doua milenii de ambitia mascata a clericilor ce poarta interes material si dominativ in esenta si doar in aparenta si traditie evoca credinta... Credinta ce are tot mai multe si mai multe forme pentru ca minunea lui Iisus a fost prea mult scrisa , prea mult desenata si prea mult bagata cu sila fara ca umanitatea sa o primesca prin constiinta. asi vrea sa cred ca mitropolitul ( el sau ei ) in afara de legea ceaslovica are propriile reflectii la globalitatea si singularitatea fiintei umane. Asi vrea sa cred ca a trait prin proprie fiinta conoasterea lasata drept pedeapsa oamenilor dupa infruptarea din pomul interzis ... Daca clericii ar ajunge in credinta prin consiinta si nu prin refugiu si incompetenta de a afrunta vieata ce este o continua dilema a sensurilor credinta si atitudinea interumana ar avea aura fericrii intru intelegere si iubire unul fata de altul intru Dumnezeu si nu in diferenta.

    ОтветитьУдалить
  2. Apocalipticul nu poate fi întemeiată pe credinţă, aşa cum este înţeleasă de biserica. Credinţa este o minte care îndeplineşte o consecinţă in inevitabilitatea, adevărului de revelaţie.

    ОтветитьУдалить

Share