четверг, 4 ноября 2010 г.

Traim asa cum suntem...


Mă miră tot mai des faptul optimismului nemărginit, însoțit de-o indiferență exhaustivă, la rândul ei, susținută de necunoștința generală a unor reguli elementare sociale și legislative, a moldoveanului autohton...
Nu încerc să vin acum cu vre-o lecție de educație etico-morală, nu am nici cheful și nici dorința sa fac așa ceva, mai degrabă, vin cu întrebarea către mine însumi și-ași vrea să înțeleg de ce se-ntimplă anume-așa...
De ce?.. Mulți dintre noi, cei plecați afară, care-au reușit, deja, sa se obișnuiasca cu-așa numitul model american de relații între membrii unei societăți, primesc aperitivul acestei întrebari odată cu primii pași făcuți după aterizarea avionului pe pista aeroportului internațional Chișinău (aici și mai departe nu v-oi da enumerarii diferite cazuri și situații cu care m-am confruntat singur sau am văzut și auzit de la alții) și-odată cu creșterea numărului pașilor, cresc și nedumeririle...
Aceasta, însă, nu vine-a fi esenta chestiunii ce m-a făcut să scriu... Dorul de țară și mumă te face să nu atenționez obidele și gesturile de prost gust, lăsandu-le sa treacă tăvălug pe-alături atunci, cînd te ating la personal. Mult mai grav stau lucrurile la nivel de țară și popor în toată întregimea cuvîntului, începînd de la neștiința sau nedorința de-a face un gest frumos, terminînd cu o lipsă grava de erudiție politica și educație moral-spirituală...
Avem, degrabă, un scrutin... Curiozitatea-mi exagerată mă facu să dau un mic sondaj legat de tema alegerilor prin rândurile prietenilor, apropiaților și chiar printre străini, nu mă interesau preponderențele celor chestionați,.. m-a șocat lipsa lor... și rog să nu vă indigneze cuvîntu-mi, că lucrurile stau anume-așa... Sigur, avem și oameni inteligenți, cumpătați și cu carte la căpătâi, dar, credeți-mă,.. foarte puțini. Iar cei dintre ei, care-au avut mintea mai ageră și-au ințeles ce și de unde se ia, demult și-au facut cuibărașe moi și calde, și ... "blat" pe unde trebuie, pe cînd cei cinsțiti,.. au ramas doar cu cinstea...
După cum menționasem mai sus, nu v-oi da enumerarii multiplele cazuri și situații de acest gen, nu fac plîngeri că să caut compătimiri, mă doare soarta omului și-a țării, mă simt jignit auzind bancuri cu și despre moldoveni și mă intreb ades: "De ce oare nu văd printre cei ce mătură străzile din Moscova armeni, georgieni, cazahi, azeri, ucraineni, bielaruși nemaipomenind de cei din țările pribaltice?.. "La negru" muncesc doar moldovenii și cei din asia mijlocie... Oare nu ăsta este indexul inteligenței, educației și moralității?.. Cu greu și-amar in suflet, va zic  ca - ...DA...

...Iar viața ne place,
că nu ai ce-i face,
că-i foarte frumoasă
și anevoioasă.
Integramată,
rebusată
și crosswordată...

Pozele apartin: Poza1, Poza2
Share:

0 Comments:

Отправить комментарий

Share