понедельник, 25 января 2010 г.

Titus Jucov


Titus Jucov s-a născut la 28 septembrie 1950, în comuna Cobani, r-l Glodeni. După absolvirea şcolii din localitate, şi-a continuat studiile la Institutul de Stat al Culturii din Moscova, Facultatea de Regie (1967-1971). A debutat ca regizor cu spectacolul de licenţă „Tribunalul”, la Teatrul Naţional de Stat „Vasile Alecsandri” din Bălţi.
După absolvirea facultăţii, este angajat în calitate de actor şi regizor la Teatrul Republican de Păpuşi „Licurici”. Primele spectacole pe care le pune în scenă - „Mica vrăjitoare” după Otfried Preussler, „Scufiţa roşie” după Evgheni Şvarţ şi „Harap Alb” după Ion Creangă, în dramatizarea lui Ion Puiu îi aduc şi primele aprecieri din partea publicului şi a criticii de specialitate. De acum încolo, numele lui Titus Jucov se va asocia cu cel al teatrului pentru copii „Licurici”. Ani la rând el va fi prim-regizor, director artistic şi, din 1991, director al teatrului.
Sub conducerea Domniei Sale, Teatrul de păpuşi „Licurici” a devenit locul îndrăgit al tuturor copiilor din republică. Şi nu numai. Turneele efectuate în România (Târgu-Mureş, Craiova, Arad), Rusia (Sankt Petersburg, Moscova), Ucraina (Simferopol, Hmelniţk, Kiev) l-au făcut cunoscut departe de hotarele ţării. Pentru talentul de regizor şi de organizator, Titus Jucov a fost menţionat cu titlul onorific de maestru emerit al artelor din R. Moldova (1992), Medalia „Meritul civic” (1995), Ordinul „Gloria Muncii” (2000), Medalia „Mihai Eminescu” (2005).
 Sursa:  http://www.timpul.md/  

P.S. Din numele meu, ca autor al acestui blog, pot sa spun ca am avut marea fericire sa fiu student la specialitatea "Actori teatru de papusi" intr-un grup selectat de catre maria SA, si nu ma sfiesc de aceste cuvinte, d-l Jucov special pentru Teatrul Republican de Papusi "Licurici" unde am si activat, pe timp de studii si ceva mai putin dupa, in calitate de actor si acum, cind au trecut destui ani de-atunci cind incercam sa fac si eu niste pasi pe cararea batatorita de talentul d-lui Jucov si-ncep sa inteleg lumea si anturajul ei din ce in ce mai treaz, mai virstnic si mai cumpanat, va spun sincer si deschis ca,.. de cite ori v-oi auzi sau pomeni numele acestui OM, de-atitea ori mi-oi scoate palaria zicind in gindu-mi: "- Domul Jucov,
 Va multumesc c-ati fost in viata mea,
Ca m-ati primit in prag si-n casa
Si sincer, zau, pe crucea mea -
Va port o dragoste aleasa..."



Share:

0 Comments:

Отправить комментарий

Share