четверг, 18 марта 2010 г.

Discutie in anonimat...

S-a savirsit! Iata ca am ajuns si eu zilele multasteptate cind cineva si-a luat indrazneala sa comenteze un post de pe acest blog, mai bine zis, nu merge vorba despre un comentariu, ci o intrebare. Cu toate ca a fost scrisa in anonimat, ii sunt destul de recunoscator autorului pentru atentia acordata si timpul pierdut in rasfoirea filelor acestui jurnal. Evenimentul nu putea sa ma lase indiferent si merita din plin atentia mea printr-un post aparte, odata fiind - prima notatie pe blog, facuta de o alta persoana, afara de autor.
-"ce puteti spune despre liceul pentru fete care a fost pina la venirea sovieticilor"- Iata intrebarea cu care-am fost onorat in cadrul postului despre manastirea Japca si care m-a facut sa ma adincesc mai mult, decit o facusem, in studierea istoricului acestui asezamint si vreau sa raspund ca, din pacate, nu am gasit date care ar descri din plin existenta acestuia, atita doar ca ar putea merge vorba despre "o scoala de pregatire practice rurala pentru fetele de la tara" infiintata la manastirea Japca de catre mitropolitul Visarion Puiu (1879-1964).Regret din plin ca nu sunt in stare sa va dau un raspuns mai amplu referitor la intrebarea dumneavoasra, multstimate anonim (a), dar va asigur ca o sa fac o calatorie spre aceasta manastire, de bine ce oraselul meu de bastina - Soldanesti, care sper sa-l vizitez vara apropiata, se afla la o distanta destul de mica de Japca, si v-oi incerca sa aflu mai multe despre aceasta scoala, iar noutatile v-or fi publicate pe blog.
Afara de astea, as dori sa mai spun, ca informativ pentru unele comentarii noi (presupuse), ca ma irita discutiile despre sovietici si regimul comunist sovietic caruia, apropo, inca nu i s-a dat o definitie completa nici pina in ziua de azi... De ce?.. Mai intii de toate, vreau sa mentionez ca am amintit si eu, in posturile despre manastirea Japca si manastirea Rudi, despre aceiasi sovietici dar ... accentuind actiunile localnicilor, in primul post, si al arhipastorului Benedict, in al doilea. Nu am vre-o dorinta sa ma adincesc in explicarea sensului acestor accentuari, ci doar vreau sa spun ca ma intereseaza mult mai mult situatia de azi a moldoveanului si a Republicii Moldova, sint un patriot al tarii in care m-am nascut si sper sa ma-ntorc cit mai degraba cu o contributie la dezvoltarea si prosperarea ei, iar specularile de cuvinte invinuitoare asupra celora din fosta URSS nu sunt pe placul meu socotind ca fac parte din metodele manipularii cu masele ca de: "Daca vrei sa nu se atraga atentia faradelegilor tale intoarce atentia gloatei spre patriotism, nationalism etc...". Cred ca s-a vorbit destul despre sovietici in acesti 20 de ani de suveranitate si au trecut timpurile cind ei erau de vina in saracia noastra, haideti, fratilor, sa cautam vinovatii printre cei din rindurile noastre care ne-au adus la dezastru si saracie!

P.S.: Conform constitutiei URSS, fiecare republica isi pastra dreptul de a esi din componenta ununii in mod liber (art. 8 pt. 73)... N-am auzit sa se fi facut vre-o incercare de acest fel... Asa ca - mai intii sa ne luam  de capul lingailor nostri, de-atunci si de-apoi, dupa aia ajungem si la sovietici, daca v-a fi nevoie...



Asculta mai multe audio Muzica



Asculta mai multe audio Diverse
Share:

0 Comments:

Отправить комментарий

Share